1. Ouders & Cliënten
  2. Voor kinderen
  3. Scholen & verwijzers
  4. Kennisverdieping
  1. Nieuws
  2.   /   Over Braams
  3.   /   Links
  4.   /   Contact

Lezing voor scholen: Ontmoeting rondom dyslexie

Gepubliceerd op: 12 november 2014


“Omgaan met dyslexie – sociale en emotionele aspecten”


Met: Tom Braams

“Dyslexie is de meest voorkomende en meest onderzochte leerstoornis. Elke docent krijgt er jaarlijks mee te maken. Tegelijkertijd is dyslexie een complex probleem dat niet alleen lees- en spellingproblemen als gevolg heeft, maar ook flinke consequenties kan hebben voor de ontwikkeling en het welbevinden van kinderen en volwassenen.” 
(uit: Omgaan met dyslexie – sociale en emotionele aspecten, 2010)

Kinderen en jongeren brengen een belangrijk deel van hun tijd door op school. Het welbevinden van het kind en de jongere is van invloed op het schoolse functioneren; het functioneren op school is van invloed op het welbevinden. Juist daarom hecht Braams grote waarde aan contact met de school tijdens de fase van de diagnostiek en daarna. Afstemming tussen het kind of de jongere, ouders, school en Braams draagt bij aan een voorspoedige behandeling. Tevens wordt ingegaan op de vraag: “Wat kan school doen als een behandeling niet is geïndiceerd?”

De lezingen zijn bedoeld voor leerkrachten, IB-ers, remedial teachers, zorg coördinatoren en andere belangstellenden. Na de lezing is er uitgebreid tijd om verder te praten met elkaar en met de sprekers.

Ik kijk uit naar een inspirerende en fijne ontmoeting!

Collegiale groet,
Tom Braams
 

Uitnodiging ontmoeting rondom dyslexie

Wij nodigen u graag uit om deel te nemen aan deze ontmoeting rondom dyslexie op:
  • maandag 8 december 2014 (19.00 – 21.00 uur) – Apeldoorn (CODA, Vosselmanstraat 299)
  • woensdag 10 december 2014 (19.00 – 21.00 uur) – Velp (Parkstaete zalencentrum, Parkstraat 3-B)


U kunt zich aanmelden via www.tbraams.nl/ontmoeting-dyslexie